Home / Belasting algemeen / Definitieve oldtimer regeling bekend

Definitieve oldtimer regeling bekend

Update: De nieuwe regeling blijkt gebaseerd op onjuiste cijfers. Lees hier meer over de oldtimer regeling.
Update 2: De nieuwe oldtimer regeling levert veel minder aan MRB inkomsten op.

De nieuwe oldtimer regeling is definitief en gaat per 1 januari 2014 in. Belangrijkste maatregel is het optrekken van de leeftijdsgrens voor MRB-vrijstelling naar 40 jaar. Voor auto’s op benzine geldt een overgangsregeling als deze 26 jaar of ouder zijn. In de wintermaanden van december t/m februari mag er niet gereden worden met de oldtimer.

Even leek het er op dat er helemaal geen overeenkomst bereikt zou worden tussen de alliantie van brancheverenigingen en staatssecretaris Weekers, vorige week waren de onderhandelingen stuk gelopen. Mede dankzij Jan-Kees de Jager is het toch gekomen tot een akkoord. In de nieuwe regeling gaat zoals gezegd de leeftijdsgrens voor MRB-vrijstelling van oldtimers naar 40 jaar. Bij benzineauto’s geldt een overgangsregeling voor auto’s van 26 jaar of ouder waarbij men maximaal € 120 per jaar aan MRB betaalt. Voor auto’s op diesel of LPG geldt deze overgangsregeling niet.

Leeftijd Benzine LPG & Diesel
T/m 25 jaar 100% MRB 100% MRB
26 tot 40 jaar 25% MRB, max € 120 per jaar 100% MRB
Vanaf 40 jaar MRB-vrijstelling MRB-vrijstelling

Bereken hier aan de hand van bovenstaande tabel hoeveel wegenbelasting je gaat betalen.

Met de nieuwe maatregelen wordt de ingecalculeerde bezuiniging van € 153 miljoen teruggebracht naar € 133 miljoen. Voor het verschil van € 20 miljoen zal staatssecretaris Weekers een alternatieve dekking moeten vinden. Het is vooralsnog niet bekend of dit bij de MRB of ergens anders in de autosector vandaan gehaald gaat worden.

Over het algemeen wordt er positief gereageerd op de nieuwe oldtimer regeling. De liefhebbers worden grotendeels ontzien en er wordt een halt toe geroepen aan de veelrijders op diesel.

201 comments

  1. Kansloze regeling kan ik hier ook de prijs per kg berekenen mijn oldtimer is nu namelijk niets meer waard geworden
    o punten voor de overheid

    • laat die weekers maar eerst naar zijn eigen kijken met zijn BULGAREN praktijken

      daar gaan de miljoenen naar toe

      weg met die weekers

      • ja die meneer Weekers is gewoon een liegbeest te noemen. Hij wist zogenaamd van niks, dat terwijl het 2 jaar daarvoor audio/visueek was vastgelegd! Ik geloof ook niks van die oldtimer MRB berekening, want een heel groot gedeelte kan t simpelweg niet meer betalen, veel bedrijven gaan kapot. Veel mensen zullen naar het UWV gaan…

    • Ik heb een oldtimer uit 1979, gas ingebouwd vanwege kosten maar ook milieu. Rijdt max 2500 per jaar.
      De nieuwe regeling is dus erg onvoordelig. Ik zou pleiten voor óf grens 35 jaar, dit is al meer dan in de ons omringende landen. Of ook voor gas een overgangsregeling. Dit laatste is het allereerlijkst.

    • Wat wordt het ons moeilijk gemaakt he? Met alle wetten en regels maakt men van Nederland een soort gevangenis. Je kan en mag niet genieten in Nederland. Wil je plezier maken of hebben dan kost het je zwaar geld. Straks zijn ook motoren aan de beurt met een APK keuring. Wie weet wat er nog meer volgt. Het kan zo makkelijk zijn. Schaf de mrb af in zijn totaliteit en voeg het toe aan de benzineprijs. Makkelijk zat toch. Wie veel rijdt betaalt meer. Wie nauwelijks rijdt minder.

      • helemaal gelijk Meneer (?)Catweazle

        Je mag als kleine werkende man geen plezier hebben, je moet gewoon werken betalen en balen. En op tijd doodgaan!

    • Alles maken ze kapot in Den Haag, hoever gaat dit, hoelang pikken we dit nog??
      Eindelijk een Oldtimer, nee, die kun je naar de schroothoop brengen, brengt voor de verkoop niets op,
      op prinsjesdag met zijn allen naar Den Haag want wanneer luisteren ze daar nu eens naar de gewone hardwerkende Hollander==

      • als het een US classic is, kom ik hem wel ophalen. Zet ik hem gewoon in het buitenland neer..

        nee zonder grap, triest hoor. Ikzelf heb ook al duizenden euro’s geinvesteerd in mn oldtimer, zeker kwa tijd. Hoe moet ik 3k ophoesten voor wegenbelasting? Of hoe vaak kan ik naar de hoek rijden op benzine en terug? Waar stal ik 3 maanden lang mijn auto en hoeveel gaat t kosten? Ik ben een beetje klaar met dit land en kijk er echt naar uit om hier snel weg te gaan!

      • hallo. wat wij met zijn allen moeten doen en dan bedoel echt met zijn allen is een keer goed de beuk er ingooien daar in den haag bij dat kabinet en met zijn allen gaan staken .met hun bezuinigingen en al helemaal wat onze oldtimers betreft daar zit die weekers met zijn uitgestreken rot smoel te bestelen van weer de arme mensen die dus net zijn oldtimer kan onderhouden. en dan op gas dit is lekker milieu vriendelijk maar nee er moet dure benzine in niet zo goed voor het milieu maar dat maakt nu allemaal niets uit. stelletje dieven zijn het die oldtimers hebben belasting allang betaalt voor heel Nederland staken dat is het enige wan ons te doen staat de boel blokkeren zodat niemand meer een kant uit kan .want dit land gaat steeds verder naar de kloten .laat die p rutten en collega’s maar 5000 in de maand van hun loon afstaan daar bereiken ze meer mee als de arme man weer aan te pakken bezuinigen dan hun ook loon inleveren

    • reactie naar jullie is! massaal de auto schorsen, kentekenplaten verwijderen en de voortuin veranderen natuurlijk een groot zeil erover heen en wachten tot de leeftijd van 40 jaar. Er staan op dit moment veel bedrijven leeg en ook de mensen met de panden raken in de problemen zij verhuren niks meer. Alleen al ons industrie terrein is een spookstad, en 1 op de 4 winkels staat leeg. Dus plaats zat om onze lieverds te stallen. Ik geef dan nog liever mijn geld uit aan een mens die ook problemen heeft dan aan Den Haag.
      Ik betreur hoe de regering om gaat met ons als mens, en dat ook nog onze hobby word ontnomen lijkt mij als een straf. Ik ben groot liefhebber van de Amerikanen met hun mooie v8 hartje! Helaas zal op benzine rijden in dit land niet mogelijk zijn als de auto 1op5 rijdt! een stukje cultuur word volledig vervaagd. zijn wij wel vrij? Ik ben van beroep verpleegkundige maar zelfs daar is de toekomst onzeker een latere uitspraak van een mede schrijver op tijd doodgaan! Ja, daar streven we naar. Veel stress, werkdruk maar de ontspanning word ontnomen. Bij deze bedank ik u Dhr. Meekers voor het enige wat ik nog lief had, wat me ontnomen wordt (mijn oldtimer). Maar de mijne gaat lekker slapen tot hij 40 is!!!!!!!! en zeker blijft hij niet in de buurt! Je weet maar nooit!!! Dus aan mij verdien je geen cent meer.

    • ook ik heb een oldtimer voor een redelijke prijs aangeschaft
      even laten plaatwerken toen even naar de spuiter oja lpg er in en rijden maar meeting op meeting af,
      helemaal gezellig veel te doen daar oldtimer markt friettentje etc etc.
      allemaal mooi voor de belasting he toch????????
      zoveel bedrijven naar de galemiesen geholpen lpg stations leveranciers enz enz.
      maaaaaaaaaaaaar dit zootje in den haag wat ons besteeld mag gewoon aanblijven .
      ooit heb ik een brief gehad uw auto is blijvend belastingvrij hahahahahahhaaha.
      ik wil dus let op nooooooooooooooooit meer een brief hebben uit dat t…… denhaag.
      oja ook nog bedankt voor het stoppen van de halfwezen uitkering van mijn dochters top jongens.
      jullie moeten je ogen uit je kop schamen voor dit beschamende gedrag.
      tolerantie etc waar jullie op hameren die is er dus voor jullie niet meerrrrrrrrrr.
      laten we ons met zijn allen op gaan maken voor de nieuwe verkiezingen wilders pak je kans.
      oja de pvda wil de jsf toestellen niet goh kan je daar dan wel tegen in gaan clown samson opstappen
      en neem je homo vriend rutte ook maar mee

      • Als je een brief hebt ontvangen van de belasting met de strekking blijvend belastingvrij,dan zitten ze daar aan vast en zou ik een advocaat nemen het het voor de rechter brengen want zij kunnen en mogen niet zomaar een toezegging zonder enig uitleg intrekken

    • Ja in europa allemaal de zelfde regels is ook niet waar in frankrijk rijden ze nog wel belastingvrij hoe zit dat dan

    • Prima regeling mensen, ik heb er zelf 2 met G3/LPG voor de deur staan, maar op de oude wijze kon het natuurlijk niet doorgaan.

      • Wat het mooiste is dat ze de oldtimers op lpg zwaar gaan belasten haha ze willen zo graag een schoon milieu nou dat zeg genoeg over die lui die deze regeling bedacht hebben 0,0 verstand dus leeghoofden . Nu gaan alle oldtimers op benzine rijden ze zijn echt goed bezig daar in den Haag.

    • ze moeten die mensen die aan ons oldtimers aan komen zijn handen afhaken .
      weekers die moet an gepakt worden

    • Juist benzine en diesel ontmoedigen lijkt mij. Nu wordt er geschorst door gas rijders en verkocht (met verlies) dus we tanken ook niet meer = geen inkomsten uit brandstof. Waarom niet alle young en oldtimers een gereduceerd tarief laten betalen? dan ‘halen’ ze toch nog wat binnen aan wegenbelasting en brandstofaccijnzen en de markt niet plat. Maar dat is al gebeurd. In en in triest….. Wat dachten ze wel dat iedereen nu ruim 2000,- aan wegenbelasting ging betalen!! Wat een misrekening. Geen btw afdrachten meer uit de branche, ook niet meegerekend natuurlijk. En de youngtimers kunnen geen bezwaar indienen omdat zij de wegenbelasting niet kunnen betalen. dit vind ik ERG jammer.

  2. MJ van de wijngaard

    Heb zelf een diesel auto uit 1985 die ik aan het opknappen ben als HOBBY auto niet als km vreter dus Den Haag en Bovag bedankt voor het verzieken van mijn hobby wil ook graag weten waar ik de gemaakte kosten van terug betaalt ga krijgen

  3. Wel een strop voor mensen die net gas hebben laten bouwen en oldtimer handelaren, toe- leveranciers enz. Ik vraag me af of de 133m bezuiniging
    wel gehaald wordt, de rij voor het ww loket zal veel groter worden.
    De enorme steiging van het aantal geimporteerde oldtimers in de afgelopen paar jaar kon toch iedereen aan zien komen. Het was beter om er een paar jaar geleden een stokje voor te steken dan nu zoveel mensen te duperen. De regering mag wel eens optijd wat meer denkwerk verrichten voordat ze beslissingen nemen.

    • beste rene,dacht jij nu echt dat ze in den haag ni nadenken,beter als jij en ik,die zeggen laat ze maar lekker doe hoe meer hoe liever,als er genoeg zijn dan pakken we ze wel, lpg in grijs kenteken,toen er veel waren ,ho ho wacht even,afschaffen voor alle particulieren die moeten t volle pond maar betalen, grt.jes geert

    • Democratisch en sociaal nederland!
      Volgens mij zijn die heren ministers van het padje af.
      Ascoiaal toch dat ik voor 7500 km per jaar de volle mep motorijtuigenbelasting moet betalen.
      Of denken jullie dat bij een ongeval boven de 7500 km de heren in den haag de rekening gaan betalen.
      Geloof het maar nooit!
      Iedereen moet maar blijven bezuinigen behalve den haag; lekker makkelijk met andermans portmonnee.

  4. Wat een klootzakken we zouden de hele bende moeten dichtgooien met onze oldtimmers!!

  5. ik heb een Mercedes 190D van diesel mijn auto is van 1985 is een auto vrij belasting. wat zijn de regels hierop moet i9k wel belasting betalen of niet…

    • Je moet gewoon de volle 100% betalen dus net als een normale personenauto. Je auto is dus niets meer waard.

    • J. van Kampen

      Wedden dat jij geen Jaap heet? On topic: kun je zelf niet lezen? Als Antwoord op je vraag: Je moet gewoon gaan betalen voor die vieze dieselbak van je.

      • S.van den Hoogen

        Hey meneer van kampen, we hebben misschien niet allenmaal geld over voor wegen belasting we hebben ons aan de wet gehouden dus of hij nou jaap of hassan heet maakt geen verschil toch pannekoek! Jij zal wel een fantastische kantoor baan hebben met een auto van de zaak ofzo sommige mensen hebben het wat minder dus waarom niet profiteren?

      • Jij rijdt natuurlijk in zo’n milieu vriendelijke Prius.
        Die zouden ze namelijk moeten verbannen van de snelweg.

      • Door strontzakken als jij wordt het voor iedereen verziekt, lamlul

      • Heer (?) van Kampen,

        dat ons land zo bekrompen is dat we voor een fatsoenlijke auto al snel 80 euro betalen per maand, is gewoon legale afpersing. Zitten onze “leiders” in Alto’s? Neen, ze zitten allemaal in dikke auto’s die ook nog eens zwaar gepantserd zijn. Betalen zij de wegenbelasting?Of de brandstofprijzen? Neen, dat doen wij. Hoe kan het zijn dat wij per Kg betalen? Waarom niet voor motorinhoud en voor een cabrio zoals in Spanje? Daar rij je een Volvo station voor 4-500 per jaar ipv van 125 per maand (en dan ook nog de verzekering betalen)!

        We moeten gewoon 1 week de auto’s laten staan, dat kost ze minimaal 30 miljoen per dag. Maar nee, wij zij liever kudde dieren, alleen maar fitten op t buitenland, de buitenlanders, terwijl een asociaal clubje in den haag ons…

        • ja ik stem heelemaal voor dat moeten wij echt gaan doen jongens want het gaat tenslotte om onze Hobie en onze poen en auto schrijf mij maar in
          en die weekers beslist maar even wanneer wij mogen rijde die clown weg met vent

    • Jaap,
      ik ben bang dat je Mercedes 190D, als deze wet wordt aangenomen, pas in 2025 weer belastingvrij gaat worden.
      Erik

    • Betalen! Ik heb er 1 van 1984. Geweldige auto , goed onderhouden …….vraag me wel eens af of er niet andere auto’ s van de weg afgehaald moeten worden. Een oldtimer rijden is voor de liefhebber en daarmee vaak uitstekend onderhouden.
      Snel geld ophalen! Door de overheid en dan weer gratis aan Bulgaren uitgeven. Waarom begin ik toch een hekel aan de NL overheid te krijgen?

    • ja jaap,je komt hier niet onderuit ,alles op lpg en diesel vanaf 1973 betaald het volle pond, m.a,w jou diesel is over 12 jaar belastingvrij,als hij 40 jr oud is, grt.jes geert

  6. Een fijne regeling, ik rijdt max 1500 km per jaar een diesel.
    Deze regeling kost me dus mijn hobby, en 4500 extra spaargeld want de wagen kan dus naar de sloop.
    Ik zou toch graag een mogelijke regeling zien (dagenkaart bv) voor zeer veel van dit soort voorkomende rijders.

  7. Pffff hoe kan men nu zeggen dat dit over het algemeen positief is… wij hebben als Landrover Liefhebber er 1 staan als 2de auto… Tevens lijkt ons dit de meest eerlijke manier om de oldtimer voor een liefhebber te behouden, als het als 2de auto dient, hiermee zullen al een hoop auto’s van het straatbeeld verdwijnen die je liever niet ziet…… Daarnaast wordt al het geld maar weggesluisd naar andere landen… nog niet gesproken over Weekers en zn Bulgaren, en wij als brave nederlandse burgers maar betalen. Zodra mensen in de politiek belanden verliezen ze iedere touch met reality….. Hoe moeilijk kan zijn, een simpele oplossing is de oldtimer als 2de auto toe te staan, iedere oldtimer liefhebber gebruikt hem naar alle waarschijnlijkheid als 2de auto, zo houdt je de echte belasting ontduiker tegen, verdwijnen auto’s die je gewoon niet op de weg wilt zien, en behoudt de business zn waarde

    • Inderdaad door deze regeling verdwijnen ook die lastige zondag rijders in hun engelse bakkies meer plaats voor de dikke pic ups met 240 liter lpg in de bak

  8. de mensen die een grote motor in de auto hebben en daarom om het nog net betaalbaar te houden /mogelijk te maken op LPG rijden worden weggezet als veelrijders , terwijl veel rijden veel te duur is tov de 1op 17 autootjes van nu .)dus wat goedkoop rijden ? dat verschil heb je voor je hobby over .
    met de extra 450 euro per kwartaal thans hiervoor gevraagd ingaande 2014 is mijn hobby dus wel de nek omgedraaid,…pffff
    Mag ik voor mijn hobby dus 15 jaar ouder gaan rijden , en mijn kapitaal is vernietigd,.. hopelijk slechts gehalveerd,…
    Wat stom dat ik vorig jaar dacht dat ook wegenbelastingvrij voor LPG zou blijven ,… had ik hem 8 maanden geleden maar NIET gekocht ,…
    Betrouwbare overheid ,? Mag dit zomaar ? mensen verarmen ?

  9. Mensen alleen een 2de oude optie is geen optie men gaat dan hiermee tweaken.Wel een mogelijke idee een sticker op de kenteken plaat of bumper met een beperking zoals aangegeven niet rijden in bepaalde maanden van het jaar nog grooter maken (november t/m maart) zo hou je nog je hobby en haal je die roesbakken van de weg. Ze zullen toch op de eene of andere manier gaan knijpen daar ontkom je niet aan, alleen zijn het niet altijd de meest door dachte manieren

  10. Dit met dank aan diegene die bewust de boel hebben misbruikt. Door hen en niet direct door de regering, zijn de hobbyisten de sigaar.
    Iedereen moest dit aan zien komen. De weg raakte vol met die geïmporteerde Mercedessen ed.
    Dus als je wilt mopperen doe het tegen die mensen.

    • Heel jammer en zeer kortzichtig ik ga nu maar zoals zoveel nederlanders naar de sloop om daar een rottebak te kopen die ik op naam van een katvanger schrijf en dan zonder verzekering en belasting te betalen mee rond rij todat hij in beslag wordt genomen waarna we hetzelfde nog eens doen

  11. Ze moeten de veelrijder aanpakken, klopt.
    Maar doe dat via de nationale autopas, een 5000 km limiet zou perfect zijn, en knoeien met de km stand is tegenwoordig strafbaar dus een mooie methode. Zo blijven oldtimers ook oldtimers.
    Groet Mario

    • dat heeft geen zin beste man,alle oldtimers zijn analoog met een kabel,hand onder je dasbord,ouwe met schroefdraad,andere indrukken klikje naar links kabel er uit en je teller stopt er mee .

    • De nieuwe regeling word pas half januari behandeld in eerste Kamer. Weet je waarom zij denken aan acties op oud en nieuw. Bang dat we de oldtimer massaal in de fik steken geen gek idéé ze zijn toch niets meer waard.!!!!

    • Het was al een beetje vreemd dat Jan Kees de jager een oldtimer van de jaren 60 ‘ kocht in leek volgens mij met voorkennis,ja wie het dichtst bij het vuur zit warmt zich het best. Die zat al in het complot. Eerst een brief van de belasting, geen wegenbelasting nihil. Later de rekening. Zo kan het hier in dit land. Maar ja het is crisistijd,bedacht door de banken. Bedankt ik denk dat wij beter de auto’s. Weg kunnen doen. Ook geen fijnstof meer. @

  12. mooi aldat geklaag maar wij schieten er geen reed mee op betaalen moeten we toch nederland

  13. ze worden bedankt jaren lang me auto bewaard geld ingestoken me hobby heb hem bijna 20j nu hij is van 78 wat een stelletje zakken ja zij kunnen wel van die hele duren auto’s kopen van meer dan 40jaar oud en dan ook nog zakelijk op kosten van de zaak rijden die ministers we kunnen dus gaan inleveren omdat die vent daar van de belasting een gat moet dichten van alle belasting toeslagen fraude door Bulgaren wat meneer al ander half jaar wist en niks aan deed en ja krijgen korting maar dan moet wel het gas eruit terwijl gas milieu vriendelijker is maar nee dan pakken ze die belasting niet ook extra op de vele liter benzine echt geen worden voor nu gaan we in dit land nog meer zien tussen arm en rijk alles word jan de arbeider afgepakt

  14. weet de branchevereniging wel waar ze mee bezig zijn!? alle oldtimers jonger dan 40 jaar worden genaaid, en het kwarttarief voor de overgangsregeling is een doekje voor het bloeden .
    wat een waardeloos statement van die belangenverenigingen .
    beter ons lidmaadschap opzeggen want hier heb je echt geen reed aan .
    in europa wordt 25 gehanteerd en wij accepteren 40 jaar ???

  15. de echte liefhebber wordt ontzien!??ech niet!!
    weinig klachten over de voorstellen !?de hele oldtimerbranche naar de klote helpen!!
    compromis gesloten met Weekers? wat een onzinpraat allemaal zeg
    pffffffffffffffff
    zou bijna van Rutte kunnen komen, die klets ook onzin

  16. harrie ijdens

    het werd ook wel tijd voor een andere regeling al die mensen die de hele winter met hun oldtimer hobby door de pekel rijden zijn geen liefhebbers

    • mercedes 500 benzine

      hellemaal mee eens

    • Dat zijn dus WEL de echte liefhebbers.
      Ik weiger om in een oerlelijke met plastic behangen pindadop te rijden laat staan dat ik hem voor de deur wil hebben staan.

    • wat een gelul met zwinters niet niet rijden het is een auto/vervoer middel en als je er mee rijdt gaat die langer mee(remmen roesten niet vast en dergelijk) maar de nederlander pikt gewoon te veel van de regering. iedereen roept doe dit doe dat maar niemand onderneemt iets.

  17. anne Rijsdijk

    Ik rijdt dagelijks in een taunus, wat moet ik nu in de wintermaanden? …fietsen?

  18. ik rij een oltimer op gas ik dacht dat dit mileuvriendelijk was
    maar ja je mag hier in Nederland niets als overal voor betalen
    tot je 67 werken en dan zo vlug mogelijk dood gaan dan kost je
    het minst

  19. Kingtukkertown

    We worden al massaal bestolen van. Ons geld door de graai cultuur van ministers nu worden we ook nog eens bestolen van onze auto nu nog even wachten dan mogen onze onderbroek ook in leveren wat ’n dieven ,hoelang moeten wij deze dieven nog hun gang laten gaan in Nederland

  20. Volkomen legaal 2 jaar geleden al ons spaargeld in een landrover uit 1985 gestoken, vervolgens voor nog meer geld op laten knappen, meer dan 15000 verder en nu wordt de regeling zomaar ineens afgeschaft, ik snap echt niet dat de gewone eerlijke burger op deze manier afgestraft kan worden.

  21. goed gedaan ruim ze allemaal maar op die stinkbaken
    betalen en anders van de weg af die troep

  22. het is toch hobby nou hobby mag wel een paar centen kosten
    maar het gaat niet om hobby maar om gratis te rijden
    de helle werd zit vol met die troep
    ze halen een uit het buitenland voor 500 euro en ze verkopen ze hier voor 4000 a 5000 euro en dat noemen ze hobby

    • ik heb een w126 uit 1981 nieuwstaat op gas
      ik rij er nog geen 2500 km per jaar mee
      ik vind het eigelijk jammer om me gas er uit laten halen
      want vorig jaar is alles vernieuwd wat kan ik dan t beste doen

      • Gewoon voor de keuring gas eruit halen en na de keuring netjes terug plaatsen laat ze ploffen die gekken in de regering

      • beste priscilla6 er uit gooien,als hij vrij nieuw is verkopen aan een ami van 40 jr .oud, en ni doen wat side zegt,er uit en dan weer terug leggen ,ik denk dat er zwaar op gecontroleerd wordt,wordt je gepakt betaal je een vol jaar,plus boete ,zit je gauw op een paar duizen euro grt.jes geert

    • Zeer kortzichtig allemaal . De diesels die in de oldtimers zitten zijn meestal orginele motoren. Bij oldtimers gaat het bij de meeste toch erom de auto zo origineel te houden toch. Dat zij daarbij hoger verbruik dan de nieuwste diesels hebben wordt voor lief genomen. Al die “slimme” mensen die denken dat je dus met een diesel oldtimer goedkoper veel kilometers kunt maken , moeten maar eens leren rekenen. Deze hele nieuwe regeling maakt heel wat liefhebbers een stuk armer dan ze al zijn . Dan U wel fijne regering.

  23. Dankje franske.
    Weer een weekend sleutelen gas er uit.
    Lucht verzieken,beetje extra olie dat hij goed rookt.
    Dit bereik je als je schone lpg uit een 37 jaar oude
    Landrover trekt om hem er na 3 jaar in te laten zetten
    Wat kost meer?
    Ik rijd er 6000km mee max……slim sukkel!
    Ben trouwens benieuwd hoeveel van je achterban
    Falliet gaat door de domme fiscale roof

  24. het is toch overduidelijk dat dit nog geen definitef besluit is; alle mensen die bakken met geld in hun hobby hebben gestoken gaan dit niet pikken; pikte het al niet vanaf het begin als het daar op aan komt. meneer weekers de nederlands de nek om draaien.. dan weet ik wiens nek ook omgedraaid gaat worden. WE ZIJN HET ZAT AL DIE ONZIN !

  25. Verleden jaar, 26-5-2012, een Chevy Van G20 uit 1978 aangeschaft. Prijs 17.500euro natuurlijk LPG laten inbouwen! Het is mijn tweede auto, maakt wel wat kilometers, maar goedkoop NEE. Dat maakt ook niet uit, daar het tevens mijn hobby is, sleutelen, detailen etc etc. Ik heb hem nu verkocht voor 5500euro, dankzij de mooie regeling van meneer Weekers. Denk dat vele mij zullen volgen en dat de oldtimerbranche klaar is. Milieu???? Hoe zit het met de moderne belastingvrije automobielen die, fabrieksopgave 1 op 25 rijden, maar dat bij lange na niet halen. Juist!!!! Genaait waar je bij staat!!! Ik vind het jammer, 12.000euro naar de malle moeren en mijn hobby is klaar. Misschien ooit in de toekomst, mits ik een garage heb, dat ik weer een oldtimer aanschaf. Maar de kans is kleiner door dit asociale beleid. Zie moderne automobielen en hun mislijdende verbuiksopgave!!!

    • ja, zonder overgangsregeling, te gek voor woorden. Dit mogen we niet pikken. Die 128 miljoen is een druppel op de gloeiende plaat voor wat betreft het begrotingstekort van miljarden (!!!).

  26. Deze gozer heeft genoeg idioterie er al door gekregen
    Voor mij geen Bovag , ANWB , en andere bracheverenigen meer
    En roep op aan andere dat ook te doen

    Peter

  27. Fraai … daar zit je dan met WW-II vehicle … deelname aan de herdenkingen van het Ardennenoffensief kunnen we dus vergeten … tenzij je het voertuig op een transporter zet … ja, ja … da’s milieuvriendelijk!

  28. Jake the Snake

    een van de 10 geboden is : U zult niet stelen !!!!!
    Maar hoe noemt de ,,regering,, deze regeling van Dhr. Weekers ????

    DON,T STEAL … THE GOVERMENT HATES COMPETITION .

  29. Geldt het niet mogen rijden van de oldtimer in de maanden december t/m februari ook voor oldtimers ouder dan 40 jaar dat lees ik namelijk niet van de site van de Fehac. Uberhaupt vind ik dit waardeloos want het is heel slecht voor een oude auto om drie maanden stil te staan. Ik ga met mijn oldtimer in de wintermaanden toch 1 of 2 keer per maand even een ommetje doen. Gaat je alleen maar meer kosten opleveren zoals accu’s die het begeven. Snap trouwens niet dat de branchevereniging ook akkoord is gegaan met deze regel degene die dit bedacht heeft is niet van deze tijd kortom achterlijk noem ik het.

    • beste eppie,goed lezen ALLES tot 1973 belastingvrij benz,LPG en ook diesels, en van de laatste zie je er ni veel,de meeste zijn rond de jaren 80 grt.jes geert

    • Beste Eppie, ik vind het zelfs discriminerend. Ik ken genoeg mensen met een auto tussen de 26 en 40 jaar die ’s winters deelnemen aan rally’s en de rest van het jaar niet rijden met die auto. Zij vallen als gevolg van deze regeling niet onder de vrijstelling en mogen gewoon wegenbelasting gaan betalen omdat ze hun hobby op het verkeerde moment van het jaar uitoefenen!

  30. mercedes 500 benzine

    eindelijk hebben ze een wijze beslising genomen op gas moet je koken die valt zo wie zo af. en iedereen die een deisel wil rijden van 85 ongeveer.dat is geen oltimer rijden zeer goede regeling .benzine rijden een oltimer is voor erbij niet voor dagelijks gebruik super regeling ik hoop dat i blijft gaan die diesels oltimers allemaal van de weg af pluimpje ik bedoel wel de mensen die een oltimer diesel hebben pak maar vanaf 1984 ongeveer en die er iedere dag mee rijden en maar een auto hebben niet die hem ook erbij hebben en bijna niet mee rijden daar vind ik het jammer voor

  31. Ben 70 jaar ,en een camper gekocht uit 83 dus belasting vrij een jaar over gedaan om op te knappen,ja zolang duurt dat als je AOW hebt en nu kan ik hem naar de sloop rijden IS NIETS MEER WAARD.Bedankt overheid (dievenbenden)Kan je nog wat buitenlanders binnen halen.

  32. de boeven zitten in den haag met hun schijn heilige smoelen en alles aan griekenland geven en hun eigen volk langzaam lachend hun nek omdraaien
    dat vinden ze leuk en raken er opgewonden van het is rutten met zijn 40 boeven

  33. Laat die minister eerst maar eens ,proberen om dat Geld terug te krijgen van die uitkeringen ,naar het buitenland , dan heeft genoeg in kas ,dan hoeft hij die zuinige oltimers niet de hobby af te pakken

  34. hoi,ik ben tevreden nieuwe regeling met oldtimer.ik ben helemaal met eens.Alle troepen (sloops ) Autos komen eerste van Frankrijk en andere landen in Nederlend. Allemaal Rootzooi en levens gevaarlijk.Mijn idee is Belasting regelings zelfde als Duitsland in Branstof.
    Dus ik heb zelf diesel auto +- 400 euro wegenbelasting per kwaartal,ik kan niet reden door wegenbelasting , ik heb hem geschoorsd ,stopgezet.
    succes.

  35. Hoe zit het nu met een auto uit ’88? Moet die gewoon betalen tot ie 40 is, of valt ie op zijn 26e ook in het kwarttarief?? Met een kwarttarief kan ik wel leven. Ik ben voor mijn D Kadett dan 55 euro per jaar kwijt. Dus geen drama, en hij zal er ook echt niet minder door waard worden.

    Verder moeten de mensen die dagelijks met hun dieselende Mercedessen rijden niet zeiken. Die hebben al die jaren al veel te goedkoop rond kunnen rijden. Misbruik wordt bestraft, en daar is de liefhebber de dupe van. Jammer dat het zo moet gaan, er zijn ook andere opties denkbaar..

    • Een diesel van tegenwoordig rijdt 1 op 16 ongeveer en is met 5 jaar verrot door het slechte staal. dus moet je een nieuwe kopen.
      dat is ontzettend milieu belastend.
      een oude mercedes die 30 jaar oud is heeft die productie kosten niet en loopt nog steeds 1 op 20, wat een techniek of niet dan.
      Dus als ze iets van de weg zouden moeten halen dan zijn het wel nieuwe autos die zijn zo belastend voor het milieu.
      iedere 5 jaar een nieuwe en ze krijgen ze maar niet zuinig en schoon.

    • beste astrawez,op het kenteken staat de datum van afgifte 88 op die datum in 2015 valt u pas in die regeling grt.jes geert

  36. de rede dat mensen gaan rijden om de wegenbelasing te ontduiken moet je ook al bij de regering zijn ik ben zelf een oldtimer gek maar rijd er elke dag mee ik kan het niet betalen als ik benzine of de volle pond belasting moet betalen dan moet ik stoppen bij mijn baas en moet ik een uitkering aanvragen a900 euro pm wat levert meer op even denken.
    maar wat ik al zij ben zelf ook een liefhebber gaat 1x in de 4wkn de brug op om te sleutelen en te hobbyen en heb haar pas laten spuiten in zn geheel maar de regering maakt nu gewoon alles onbetaalbaar laten we het daar eens gaan zoeken neem maar eens een voorbeeld aan duitsland daar betaalje de wgb al in de brandstofprijs hoe meer je rijd hoe meer je betaal gr daan

  37. Het is niet zo dat we voor deze moeten betalen ? Maar dat ze in Den Haag “Sinter Klaas”kunnen spelen, en met belasting geld kunnen strooien.
    Hoeveel banen er op het spel staat,bv garagehouder’s onderdelenhandelaren is niet meegerekend.
    Ook dat ze nieuwe zuinige auto’s belasting vrijmaken. Maar dat voordat zoeen auto geproduceert is, er veel energie en grondstoffen verspeeld wordt. Dus zuinig zijn ??? nee, consumeren, verbruiken, weggooien, en niet stimmuleren van nog bruikbaarmateriaal.

  38. Het gaat ze helemaal niet om onze hobby of liefde voor oldtimers.
    Ze moeten gewoon een zondebok hebben waar ze de strop wat strakker kunnen zetten en die toch wel betalen.
    Hoe zuiver je anders de schatkist aan.
    Los hier van kunnen ze het niet meer permiteren in hun ogen om weer gezichts verlies te leiden en weer het sorry kabinet genoemt te worden.
    Terwijl niemand op deze praktijken zit te wachten!
    Dat fabeltje van het is slecht voor het milieu was ook gebazeert op een raport die het vernoemen niet waard was.
    1 groot bullshit verhaal!!!
    Ze verliezen gewoon inkomen door het aantal mensen die overstappen op een oldtimer omdat alles al zo duur gemaakt is en daar willen ze een halt toe roepen en ja weet je als we dan toch bezig zijn laten we er dan nog wat extra mee verdienen is goed voor die fucking kist

  39. hallo klassiekerhaters,..
    wanneer je het begrip wegenbelasting eens ruimer zou zien .
    of je koopt een nieuw japans mini-autootje, 1l op 20 km
    (zeggen ze,…) (geld gaat uit Nederland weg ) ,straatbelasting 30 euro/kwartaal ? geen reparaties , 5 jaar rijden zonder probleem ,investering ongeveer 10 000 euro totaal. daarna restwaarde.
    Of je klassieker halen uit europa 5000 euro , dan goed maken ,totaal 65oo euro , dan rijden en elk jaar minimaal 500 euro onderhoudskosten , (ding heeft immers wel al 150 000-200 000km gelopen ?),dagelijks rijden vergt WEL onderhoud om betrouwbaar rollend te houden !!!!!!!
    Na 5 jaar klassieker wegens roest nihil waard ,(pekel he,…)
    investering totaal meer dan 9000 euro in dit zuinige voorbeeld
    maar , geld blijft in europa , diverse bedrijven geef je er werk en inkomen mede.
    je hebt een hobby , (zo rijden gaat alleen met veel zelf doen anders veeeel duurder, )
    en meerverbruik aan brandstof geeft veel meer taxopbrengst aan de staat dan die kleine japanner,…
    LPG net zo schoon ,als moderne auto.
    het langer rijden in een bestaande auto is milieuvriendelijker dan versneld afschrijven en nieuw kopen , (auto’s bouwen gaat niet groen, kost OOK milieu,!!!).

    Dus waar zit nu het voordeel ?
    En waarom jaloers op ons ,klassiekerrijders, die gewoon naar de wet rijden , niks illegaal ?
    En goedkoop wegenbelastingvrij,? stop met je onverstand inzake goedkoop klassiekrijden te etaleren .
    Je hebt een bepaalde hoeveelheid geld , en mogelijkheden om auto te rijden , en alleen dat bepaald hoe je je mobiliteit vorm geeft. en qua goedkoper , wint dat kleine japanse hokje het.

    groet R Bos

    • deze heer snapt het

      Ben zelf student en had vanaf kleins af al iets voor mijn auto

      Nu ben ik een jaar geleden een bmw gaan kopen (benzine)
      (om laten zetten naar gas)
      nou heb ik mijn 3 jaar spaargeld uitgegeven aan deze klassieker en de onderhoud houdt nooit op.

      Desondanks de mensen die deze regeling hadden bedacht gaven aan MILLIEU te besparen.
      (lpg is het groenst mensen)
      Maar nederland kennende is dit weer geldklopperij

      Groet

      Een gedupeerde jonge man die zijn droom moet wegdoen

  40. pieter-teije

    waardeloze kut regering.

  41. Ik ben niet blij.
    Met mijn laatste spaarcenten 2 Matra’s gerstaureerd uit 1982.
    Kosten 15000 Euro.
    Rijden er nog maar heel weinig van en deze lopen gewoon op benzine.
    Wordt dagelijks een boodschapje mee gedaan en soms een meeting bezocht.
    Hele fijne auto’s met een nostalgisch rijgedag waar ik van geniet.
    Ik kan ze met de nieuwe regeling opruimen, want is gewoon niet meer op te brengen door mij.
    Mijn hobby en die van vele anderen gaat afgenomen worden.

    Wat te doen?
    Paar onderdelen vekopen en de scroothoop op denk ik.
    Bedankt Hr Weekers en aanhang voor het verzieken van mijn dagelijkse sleutelhobby en droom.
    Ik moet noddig is met een paar snelkookpannen naar den Haag.
    Kan ik de rest van mijn gepensioneerde leven zakjes plaaken en word alles betaald voor me.
    Heb ik in ieder geval wat te doen.

    Hemp

    • beste hemp,je moet ze wel 3 mnd.stilleggen,maar betaald voor de 2 160 euro pj, omdat je op benz.rijdt kijk ik ben t met de grens van 40 ni eens,maar je komt er toch goedkoop vanaf,gas moet eruit maar de diesels zijn HEEL duur uit grt.jes geert

    • deze snap ik niet. wel 15000 euro betalen, maar dat kleine beetje wegenbelasting wat je straks moet gaan betalen is niet op te brengen???? 1x int jaar geen nieuwe broek, 1x int jaar niet uit eten, 1x int jaar geen shoarma of pizza halen, enz enz. kan jij gewoon je hobby blijven uitoefenen

  42. wat ik niet snap is het volgende. Wanneer het je hobby is is geld toch geen item? Als je lpg hebt kun je die uitbouwen en heb je het kwarttarief. Diesel is idd vervelend Daar heb je idd last van de waarde vermindering want het wordt te duur en je kunt m niet kwijt. Maar alle anderen kunne niet klagen over waarde vermindering. Het is je hobby en verkoopt m niet toch?

  43. zo wat een stomme regeling het is gewoon jatten van de gewone werkende man . zo als altijd het geval is die regering moet met stenen worden bekogelt het zelfde wat ze in die moslimlanden doen als je iets niet goed doet .
    trouwens ik heb nog een leuk opknap project laffly omstreeks 1912 blijft wegenbelating vrij en apk keurings plicht vrij das dan weer een leuke hobby voor de liefhebber , intresse mail jacoplug [at] live [dot] nl .
    vaste prijs 2000euries.

    • Wat is dit voor een vergelijking met een moslim land (trouwens in een moslimland heb je geen wegenbelasting 🙂 misschien moet je daar heen met je oldtimer , Nederland is een land waarbij iedereen uit gemolken wordt. Oldtimer bezitters zijn ook net kudde dieren die niets over deze regeling gaan zeggen maar na paar maanden leggen ze zich neer over deze regeling. Dus lekker lullen en regering zakken vullen. Wordt wakker mensen kom in actie plaats van alles te vergelijken met een moslim of moslim land.

      • je hebt helemaal gelijk kerel grote bekken hebben ze allemaal in dit land met hun stoere tatooss blazer pick up trucks big block chevys mopars en muscle cars maar waar de fock zijn jullie nu allemaal zoals ik al eerder hieronder vermeld we moeten de hele tering zooi met zen alle af zetten en dit niet PIKKEN !!!! we werken ons de tieffus voor deze hobby athans ik wel en kijk wat hun even besluiten…… als we nu niet iets doen word het alleen nog maar gekker in dit land

  44. Lekkere jongen die Weekers, heeft advies gevraagd aan Jan Kees de Jager, zelf een oldtimer liefhebber. Ja die kan die lasten makkelijk betalen. Als ook zijn Limburgse advieseur/sponser.
    V.a. 1 januarie zul je die type s zien rijden in hun exclusieve oldtimers.

  45. Typisch weer nederland …. tijdens het spel de regels veranderen !!!!!!

    Moesten ze doen vlak voor de verkiezingen …. kijken waar ze blijven

  46. En ik laat mijn gastank er gewoon voor 2014 uit halen!En hoop dat de wereld vanaf 2014 nog meer wordt vervuild dan tot nu toe!(maar het de politiek gaat niet om de vervuiling, maar gewoon om het vangen van meer geld.)

  47. Kunnen we niet met een protest komen door allemaal onze gastank eruit te laten halen, hebben wij oldtimers toch weer een (belasting)voordeel en de politiek daardoor hun geld niet binnengehaald waarop ze gerekend hadden!

    • gastank er uithalen lost het probleem niet op , word er wel wat anders verzonnen om aan het benodigde schatkist vermogen te komen , weet iedereen nog wat er met de declaraties van de medisch specialisten is gebeurd ? misschien moet dat onterecht gedeclareerde geld maar eens worden terrug gevorderd, scheeld toch weer , wat was het ? bijna een miljard? niet geheel onbelangrijk om zo iets niet in de doofpot te stoppen lijkt mij , maar ja daar hoor je niets meer van , geld is macht toch ? in dit land.

  48. ik heb een Audi 100 van 1983 op LPG, die LPG gaat er in december natuurlijk uit en dan rij ik op benzine verder.
    maar als ik, nu de 3 wintermaanden wel wil rijden? moet ik dan de volle 100% wegenbelasting betalen?,is altijd nog aantrekkelijk ivm klassiekerverzekering.

    • Er mag in de Wintermaanden niet gereden worden met oldtimers
      Zelfs niet ouder dan 40jaar. die dienen geschorst te worden…
      Dus elk jaar schorsen nummerborden afhalen en stallen. En nietb ij de openbare weg, want dat mag niet !
      En elk jaar weer op naam stellen. Het mooiste van dit systeem is dat de kosten voor jezelf zijn.
      En mocht je jou auto willen verkopen, veel plezier want deze is niks meer waard. of je moet hem net in februari willen verkopen…

      • beste bugajski,de leeftijdsgrens is opgetrokken naar 40 jaar dwz,dat hij er desnoods 365 dagen er mee op de openbare weg kan,alles vanaf 1974 3 mnd,dus niet grt.jes geert

  49. Vrees dat ze dat niet echt uit maakt,
    Benzinne is zwaarder belast vandaar dat je op benzinne het voordeel heb.?
    Los daarvan wie zal zijn tank laten zitten?
    Denk dat ze er wel op rekenen dat de meeste er uit gaan aangezien bijna niemand het geld heb om een 6 a 700eur
    Wegenbelasting te betalen.
    Met zijn alle gaan fietsen uit protest zal meer effect hebben denk ik.
    Maar als dat lang genoeg duurt komen ze toch wel weer met iets anders om hun verlies op te vangen.

  50. mensen die op de VVD hebben gestemt mogen niet klagen, en eind van dit jaar zeg ik mijn ANWB lidmaatschap op, want anwb is ook akkoord gegaan met dit waardeloze akkoord, onbegrijpelijk.

    • Nederland is diep in slaap, als je de mensen aan de portemonaie komt worden ze wakker.
      De branceverenigingen zijn accoord gegaan, met de wensen van dit kabinet…… Dit is duidelijk aanwijsbaar kartel vorming. U mag niet eens met twee mensen tegelijk op straat staan praten!
      een politie stem telt voor twee, dus u kan nooit winnen. De rechtbank spreekt financiel recht,
      kunje als kleintje ook niet winnen. Dus ik heb geen ontzag meer, voor de wet , voor ambtenaren(politie,regering, gemeente, etc..), Fuck you N.L!!!!!

      De nederlander wordt voorgelogen en financiel genaaid, beginnend van de onderste laag van de bevolking(zieken, gehandicapten en ouderen)
      Hierboven zag ik een comment over de moslim, misschien moeten we ons er eens in verdiepen? Ik denk als je een regering hebt, die over alles liegt en achterbaks doet. Dan zullen die moslims wel een punt hebben.

      WTF. ik kom hier op deze wereld vol asfalt beton en regels, en daar moet ik voor betalen/werken. Niemand die verantwoording aflegd voor wat er gebeurd is met de wereld, een nieuwe unie starten als afleiding om het geld weg te sluizen naar oorlogs gebieden, millioenen mensen en dieren doodmaken…….. Hitler was gevaarlijk, maar niet zo erg als wat er nu gebeurd (Dit gaat niet meer over de auto´s….zucht.). etc.

      Word wakker mensen, informeer je zelf. Er is internet spreek met anderen, luister niet naar het nieuws dit zijn onwaarheden. Kijk door de fasade. Alleen door NU wat te doen, kunje misschien nog wat voor de toekomst betekenen.

      Er zullen wel een hoop mensen zeggen, zo, die gozer is gek? Wat U van mij persoonlijk denkt intereseerd me geen ruk, dus dit kunt u rustig voorzich houden. Ik weet nog hoe het er voor de jaren 80 eruit zag, en op school wou ik ook al niet luisteren. 😉

      Ik zeg armen in elkaar en in de aanval!!!!

      Als dit doorgang vind, vindt je mijn auto IN het binnenh of belangenorganisatie!

  51. Nou heren bedankt,

    Mijn landrover van 2100 kg op diesel uit 84, die ik dus helemaal verbouwd heb. En nog steeds voor geen meter loopt in vergelijking met een nieuwe. Is van de ene op de andere dag niets meer waard. Kwart tarief voor diesellaars, voor mij prima met 5000km per jaar rij ik toch niet veel. Aangezien ik al veel bijtelling betaal voor mijn normale auto. Niet rijden in de winter geen probleem, maar benzine auto’s wel en diesels niet. Echt absurd.

    Kijken of ik mijn oldtimer kan gaan ombouwen naar benzine, want ik mag 2200 euro per jaar aan wegenbelasting gaan betalen anders. Plus de verzekering (die idd niet veel is)onderhoud en de diesel komt ik dik boven een euro per KM.

  52. Dag stinkdiesels!

    En als je dan toch nog zo’n stinkdiesel wilt rijden betaal er dan maar goed voor.

  53. heb mijn 190E dus geen diesel maar op lpg [laten inbouwen 1400 euro] 7 maanden geleden gekocht,op laten knappen , en nu rijd ik er 6 maanden mee, plus de 7 maanden die nog resten tot 2014, is bij elkaar 13 maanden en 4000 euro de lucht in omdat de auto niet meer is te verkopen door de nieuwe wet.
    terwijl lpg de schoonste brandstof is, en deze auto’s hebben al genoeg wegenbelasting opgebracht voor de kas in al die jaren.
    ik durf te zeggen dat deze maatregel is genomen door het aantal dieselrijders [een bepaalde groep mensen], en die diesels voldoen niet meer aan de eisen van deze tijd, het zijn de grootste vervuilers.
    ze hadden toen gelijk moeten zeggen O een diesel roetvilter van 1500 euro laten monteren anders geen vrijstelling van wegenbelasting, en dan had het wel anders uitgepakt met deze wet.
    In Duitsland verboden, haal naar nederland en daar lekker toeren met die stinkende diesel, maar al die diesels hadden hier nooit gereden als er van te voren was medegedeelt dat er dan wel eerst een roetvilter op gemonteerd moest worden van 1500 euro.

  54. Eindelijk onze droomauto, toyota landcruiser, vertroeteld en als tweede auto willen we er nog lang mee rijden
    Kunnen we de regering niet met heel veel brieven bombarderen, laten weten dat we het er niet mee eens zijn dat de dieselrijders geen compensatie regeling krijgen en we toch echt allemaal een brief hebben waar op staat dat we een vrijstelling voor motorrijtuigenbelasting hebben

  55. vind het een slechte regeling voor de mensen met een old timer op lpg ,wat nou vervuiling ? lpg is 1 van de schoonste brandstoffen , we zijn gewoon een nederlandse melkkoe want onze oost europese mede weggebruikers betalen geen …

    • rijd trouwens zelf een rekord e2 op lpg , gas eruit halen vind ik geen optie , rijd ong 5000 km per jaar met deze auto ,is ong 500 liter brandstof .verschil lpg,benzine is minimaal 1 euro per liter dus ong 500 euro , ok dat ben ik wel kwijt aan wb (want ik ga hem 6 maanden per jaar schorsen) maar bedenk wel iedereen die er over denkt om de lpg eruit te halen dat als de regels weer aangepast worden ( en dat zou zo maar kunne in dit .. land ) wordt het wel een dure aangelegenheid om er weer lpg in te krijgen . rijd trouwens daily (80.000 kmpj )een h300 met 25% bijtelling , dus klagers , niet zeuren dat ik te veel km maak met de oldie !!

  56. Ik zou zeggen binnen een jaar maar weer stemmen beste mensen.

  57. Ik vind dit nogal wat.
    De overheid die jou verteld in welke maanden jij gebruik mag maken van je eigen auto.
    What’s next? Vertellen wanneer je mag fietsen, eten en schijten ?

    Ik ben zelf een student en eigenaar van een Colt uit ’84
    met nieuwe regeling zal mij wegenbelasting nog geen 15 per maand. Maarja 3 maanden de auto niet gebruiken wanneer ik hem het hards nodig heb…in de wintermaanden om naar mijn part-time baan te gaan, vind ik niet acceptabel.
    Gewoon geschorst door blijven rijden of me ballen af laten vriezen danwel zeiknat laten regenen….

  58. Het is werkelijk van de ratten besnuffeld. Landrover diesel uit 1982. Rij ik nog geen 4.000 km. per jaar mee. Heeft dus helemaal niks te maken met brandstofkeuze in relatie totveel kilometertjes maken. Is gewoon een mooie auto. Voor de hobby. Als ik er 3 maanden per jaar mee stil moet staan?: geen probleem. Kwarttarief?: geen probleem. Maar volgens deze regeling kan ik ‘m weg doen. Waar naar toe? Is geen ene flikker meer waard. Verkoop ik ‘m uiteindlijk maar voor weinig geld aan België en koop ik er een benzineuitvoering voor terug. wat zijn we nu helemaal opgeschoten? Hij blijft gewoon rondrijden hoor (in België of Duitsland. Milieu? Laat me niet lachen: alle genomen en te nemen milieumaatregelen in Nederland en België zijn totaal onzinnig door de uitstoot in het Duitse Ruhrgebied. Pure discriminatie ten opzichte van benzine- (of gas)-rijders. Daarnaast natuurlijk totaal niet in lijn met Europa.
    Weekers is een ordinaire dief. En daarbij ook nog een redelijk domme dief ook. Ik voorspel: er wordt geen euro bespaard, geen enkele milieu-effect bereikt, hobby’s de nek omgedraaid, de oldtimerbranche een zware slag toegebracht en kost per saldo alleen maar meer geld.

    • de “ster” rijders zijn degene die het het meest verkloot hebben voor ons , toegegeven , de mogelijkheid was er en er is dus massaal gebruik van gemaakt , ten koste van de echte liefhebbers

  59. Barry Keizers

    Bedankt DenHaag,heb een lt kamper uit 1977 ga 3 wk per jaar op vakantie notabene buitenland kan ik 140e per kwartaal betalen word het al niet duur genoeg door jullie gezeik ok voor de dagelijkse rijders met oltimers prima maar niet voor de liefhebbers haal de ali en Mustafa maar van de weg want die profiteren ervan dagelijks bah bah

  60. Dan ga ik toch lekker 40.000 km per jaar rijden met mn mb 300d uit 1980, wat een vervuiling!

  61. ik heb dit al eens eerder vermeld, we moeten dit niet pikken met ze alle, we moeten iets organiseren dat we de hele pleuris zooi blocken op de weg bv een hele snelweg afzetten met belangerijke transport.
    wij pikken altijd alles maar, tis tijd dat we opstaan of laat iedereen zich weer in de zeiknemen en zen hobby af pakken, ik begrijp de meeting organizeurs niet die hebben contacten zet wat op laten we terug dreigen dat we de tieffus zooi blokkeren op de wegen……. opzouten met deze K*T regeling ! ik rij notebenen op lpg met mijn oldtimers puur omdat dat nog een beetje te betalen is met mijn big block Chevy de schoonste brandstof??????? ik pik dit in iedergeval niet ! in die wagen zit al mijn hardwerkende geld

    • Ik zou zeggen, zet het op facebook.
      Je zag hoe snel het vuurtje liep in Haren.(ook al hoeven wij niet zo veel
      materiële schade toe te brengen, laat inderdaad maar transport vertragen: echte vervuilers).

    • ja we zijn altyd al melk koeien geweest en dat zal ook zo blijven niemand in nederland heeft de ballen om in opstand te komen dus hou op met zinloos klagen op een site terwijl je toch niet bereid bent om echt wat te doen om deze regeling tegen te houden wij zijn de koeien hun de farmers zolang je dat verhaal niet snapt suc6 met klagen

    • Ik ben het helemaal met je eens Robbo ! ik kan me niet voorstellen dat de oldtimervereniging hiermee eens zijn!
      Ik rij ook in een corvette maar heb daar 3 jaar geleden ook LPG in laten bouwen ook om minder vervuilend te zijn.
      Deze regeling zorgt er juist voor dat er hel veel auto’s weer op benzine gaan rijden vooral de Amerikanen.
      De gasinstallatie gaat er dan ook wel uit,want ik rij niet meer dan 6000km per jaar.
      Het gaat ze dus zeker niet om de schone lucht anders zou er voor LPG een andere regeling bedacht hebben.
      Ik blijf toch doorrijden en ga lekker veel in kleine plaatsen rijden,lekker de lucht vervuilen,dat willen ze toch !
      Als er een demonstratie komt doe ik zeker mee en hou alles goed in de gaten

  62. ik vind dat er veel haat wordt gekweekt zou maar uit kijken als ik minister was kan me voor stellen dat er mensen met rare idee jen in het rond lopen ik zou me niet veilig meer voelen als ik hun was zou zegen sterkte

  63. Mogen ze dan ook niet langs de straat staan in de 3 wintermaanden ??

    • nee , mogen drie maanden niet op de openbare weg rijden of geparkeerd staan .

    • hallo,beste kooi,NEEN,ze mogen niet op de openbare weg staan alleen op eigen terrein,of stalling,anders wordt je aangerekend dat je er gebruik van maakt, ja die rutte en zijn kale vriend,vertrouwen je dan niet,en hoe komt dat, OMDAT ZE GVD ZELF NI TE VERTROUWEN ZIJN grt.jes geert

  64. l.j.willemse

    lou says;

    idee met 50 tot 100 oldtimers op de bekende filelocaties
    kun je het totale verkeer in nederland ontwrichten,kost millioenen
    voor de oenen,leve de anarchie, (belgie was ook veel leefbaarder
    in de jaren zonder regering )

  65. Lieve mensen en lotgenoten.

    Zo te zien is iedereen het niet met deze regeling eens.

    WAT KUNT U DOEN:

    Meld u aan op vrijstellingoldtimer.nl en promote deze site bij uw vrienden en familie.
    Hoe meer petities, hoe beter.

    Schrijf de lokale en nationale media een brief over uw probleem.
    Hoe meer aandacht, hoe beter.

    Het voorstel is dan wel door de tweede kamer, maar moet nog goed gekeurd worden door de eerste kamer.
    Tot die tijd kunnen wij dit probleem onder de aandacht brengen.

    Houd media in de gaten voor eventuele nieuwe informatie over dit onderwerp.

    Mensen verliezen naast deze regeling niet alleen hun auto en hobby, maar sommigen van ons verliezen ook hun baan.

    Laat dit niet gebeuren!!!

    vrijstellingoldtimer.nl

    • ik ga nu gelijk op de site kijken bedankt nogmaals ik zoek een belangerijk contact persoon die velen contacten heeft om meetings te organiseren, ik vind namelijk dat we alle liefhebbers moeten oproepen voor een datum en dat we terug moeten dreigen door middel snelweg af te zetten met zen alle als ze deze regeling door zetten……….

  66. mijn 88 diesel camper had ik al eind 2011 vrijstelling voor aangevraagd maar kreeg een brief terug dat ik dat feb 2013 pas kon aanvragen. feb 2013 gebelt met de wegenbelasting omdat ik vrijstelling wilde maar het niet meer begreep en kreeg te horen dat zij er ook moeite mee hebben, beste kon ik terug bellen in 2015 omdat ik dan in een soort overgangs regeling met deel korting zou vallen. net gechekt maar dat is weer verandert? ivm euro wetgeving? omdat het een camper is val ik al onder de kwartregeling wegenbelasting, iets wat ze vergeten zijn of nog veranderen gaat? had begin 2011 toch wat meer betaald omdat die 4000 camper snel vrijstellling zou krijgen, daarna nog 5000 opgeknapt eraan. zag dat m’n incasso diesel wegenbelasting ook weer 1€ omhoog was zonder nadere mededeling, ik weet niet meer waar ik met m’n aow’tje aan toe ben, zie niewe belastingvrije mini’s in de uitverkoop maar die moeten ook gaan betalen huh? kapitaal vernietegende wetverneukende onbenul ambetenaren zijn het die wij notabene betalen, kan het echt niet beter?

  67. ik heb een zeer bijzondere olimer een cadillac seville 5,7ltr v8 diesel
    het gemene hiervan is ,dat als hy een benzine motor had dat hij vrij was
    dit is schandalig diskremenatie zeg ik

  68. chevyV8Diesel

    Ja, ik reed echt enorm veel in mijn V8 diesel uit 84 want 1 op 6 is zo zuinig en mijn dagelijkse auto is levert maar 360 per kwartaal op dus bedankt den haag….erg fijne regeling die de liefhebber ontziet..dus niet…

  69. Ik vind als er één belasting moet betalen de volle pond dan moet dat iedereen en niet alleen diesel en LPG als de één dan de ander ook anders word er wel onderscheid gemaakt onder benzine en LPG en Diesel rijders ik zeg of iedereen of niemand

  70. Natuurlijk is het lochisch dat dit gebeurt. Maaaar is het niet eens tijd dat de Polen en consorten ook eens gaan betalen? Op deze manier worden wij Nederlanders gediscrimineerd in ons eigen land.

  71. Dit is een vorm van onbehoorlijk bestuur.
    De overheid heeft iets voorspelbaars veroorzaakt (oldtimerregeling) en wentelt de kosten van reparatie nu af op degene die hun investering en hobby in rook zien opgaan.
    Mensen die gebruik hebben gemaakt (let wel: géén misbruik dus) van een wettelijke regeling, worden nu bestraft en gedupeerd.
    Gedupeerden zouden daarom recht moeten hebben op schadeloosstelling.
    Deze ‘maatregel’ is misselijkmakend.
    Een beetje advocaat zou hier toch een zaak van moeten kunnen maken.
    Martin

  72. na 4 jaar opknappen investeren kan ik hem nu in de brand steken wat een hufter kabinet wwar gaan we heen in dit land halfe oostblok rijd hier zonder wegenbelasting te betalen daar moeten zij wat aan doen daar gaat mijn hobby wat een hufters

  73. Waardeloos dat ze weer wegenbel. voor oldtimers gaan heffen. waar blijft de vaarbelasting maar dat is niet van toepassing omdat onze ministers allemaal een dikke jacht hebben daar word niet gekeken wat dat kost dat alle verkeer voor de bruggen staat te ronken brugwachters die de bruggen moeten bedienen en alle vrachtverkeer wat stil staat ook dit kost geld maar wat doen ze ze pakken de arme burgers die blij zijn met hun oldtimer die worden weer de dupe. dus laat de minister ook maar vaarbel. heffen dat brengt ook geld in het laatje van de staat

  74. ja hallo ,ik heb ook een diesel van 1981 een 307 mercedesbus , vorig jaar volledig opgeknapt als nieuw ,autokenteken afgegeven in 1981 in nederland altijd wegenbelasting betaald, rij nog geen 1000 km per jaar, daar gaat mijn hobby bedankt daar in den haag doe toch eens normaal .bert

  75. Heb een chevy van op lpg uit 1984 , orginele NL auto waar ik ongeveer 5000 km mee rij per jaar .
    Meestal naar meetings en oldtimer shows.
    Dit wordt je op deze manier wel ontnomen , dus einde hobby waarschijnlijk.

  76. smeerlappen ik rijd en bezit al 30 jaar oldtimers en nu kan ik ze met deze regels niet meer rijden alleen bezitten door schorsing en daar verdient de overheid ook nog geld aan klootzakken zijn het help het land maar naar de kloten maak alles maar onmogelijk en al de euro tje,s gaat over de grens om dat het daar betaalbaar is

  77. Verhuftering van de samenleving,het is weer een feit dat het kabinet hier ook aan meedoet.
    Het is net als een voetbal wedstrijd, als het kabinet verliest dan veranderen ze de spelregels en mag je de tegenstander er onderuit trappen zodat wij weer de dupe zijn.
    Rutte bedankt

  78. ja massaal invoeren van mb diesels daar hebben ze het zelf naar gemaakt dan kun je verwachten dat je klappen gaat vangen. de echte hobbyist is de dupe van de profiteurs. met die Mercedes diesels. zeg nu eerlijk kijk wat er rond rijd. veelal slecht onderhouden verschillende kleuren plaatwerk dat is toch geen gezicht. kale banden levensgevaarlijk. stinken een uur in de wind — lekker voor onze kinderen. ik heb zelf ook een oldtimer maar ik lig hier niet wakker van die regeling. want die komt alleen met de zomer buiten en rij niet meer dan 1000 km per jaar mee. en door deze regeling ga je de economie weer op gang helpen. en…echte liefhebbers oldtimers kijken niet op een euro die blijven toch wel in hun hobby inversteren. de profiteurs gaan nu massaal aan de alto’s.

  79. Heb een paar autos gebouwd met 7.5 liter v8 motoren die MOESTEN
    na 1993 op LPG worden gebouwd, vanwege HET MILIEU of wat ze dan
    daar mee bedoelen???

    Denk ook even aan de mooie verhalen van de HYBRIDE auto HA HA HA .
    WAAR DIE POLITIEKE KNEUZEN HET BELASTING GELD NIET AAN WEG
    DUMPEN!!!!!!!

    Bouw de auto toch weer fijn terug op benzine en KOTS de SCHONE
    LUCHT,
    want die is toch volgens de GELEERDEN,weer verbeterd,of toch NIET?

    Van het DAN veel GUNSTIGER wegenbelastingvoordeel koop je toch,
    lekker onze “GOEDKOPE BENZINE” voor 6 maanden,want dan staan ze
    weer geschorst!!!
    WAAR BLIJVEN DIE GROENEN EN ANDERE MAFKEZEN VAN HET MILIEU????

    Daarbij komt, die diesels kunnen ook met lpg als bij vulling,
    worden aangepast, geeft de bedrijven weer wat te doen,in plaats van
    allemaal om te vallen en naar het UWV,LANG LEVE HET HANDJE
    OPHOUDEN!!

    Dit kost toch allemaal BIJNA NIETS,in tegenstelling

  80. We kunnen er lang of kort over praten, maar ga er maar van uit dat de regeling niet meer verandert. Als u tot deze tijd een wegenbelastingvrije oldtimer als hoofdvervoer hebt gebruikt, heeft u geprofiteerd van een een regeling die niet voor u bedoeld was. Deze regeling benadeelt die mensen niet, maar zorgt er gewoon voor dat die mensen, net als anderen burgers, ook netjes betalen voor het wegennet waar ze gebruik van maken. Niets onrechtvaardig aan.
    Niemand gebruikt een auto ouder dan 40 jaar als hoofdvervoer dus is het logisch dat die vrijgesteld blijven. LPG bouwt niemand in omdat het milieuvriendelijk is, maar puur omdat het goedkoper is. Bovendien hoort het niet in een oldtimer. Dieselauto’s ouder dan 25 jaar worden veelvoudig gebruikt voor dagelijks vervoer om wegenbelasting te ontwijken. Dit was legaal, maar nooit het doel van de regeling. Prima dat daarvoor nu dus gewoon belasting voor moet worden betaald. Het is wel vervelend voor mensen die een oudere dieselauto puur voor de hobby hebben, ik hoop dat daarvoor nog een uitzondering komt. Een dagenkaart zoals we die vroeger kenden lijkt me daarvoor perfect.
    Benzineauto’s zijn een twijfelgeval, maar zodra die ouder zijn dan 26 jaar betaal je daar maximaal 120 euro per jaar voor. Dat is nog wel op te brengen, maar ook daarvoor zou ik graag de optie van een dagenkaart zien. Ook voor nieuwere auto’s zoals mooie sportwagens zou dat een uitkomst zijn aangezien die maximaal 30 dagen per jaar buiten komen.

    Kortom: prima regeling, maar voer een uitzondering in in de vorm van een 30-dagenkaart. Dan bereikt deze regeling zijn doel en kunnen de mensen die hun auto echt alleen voor de hobby gebruiken daarvan blijven genieten.

  81. Het is toch te zot voor woorden, of je een auto van 30 jaar rijdt of een van 40 daar zit nogal wat verschil in. En ja men zal jan de arbeider ook eens wat gunnen!! Denk er eens over na wat b.v. een Opel Commodore van 1978 al heeft opgebracht voor de staat (al 35 jaar mrb betaald.
    Ik rij zelf +/- 11.000 km per jaar en dat levert de heren van de staat te weinig op(ik reed op lpg)dat is gewoon het probleem.
    Het is nu zover verkloot dat ze zelf niet meer weten waar het geld vandaan te halen voor ons landje, maar wel 9 miljoen voor Bangladesh.
    Stop eens met deze bodemloze putten, hoe veel is er al naar div.landen gegaan in alle jaren en nog steeds is het daar een puinhoop!!
    Regel eerst de zaken voor ons eigen land!!!!!

  82. Bedankt overheid !!
    Laat mijn jaguar nu op lpg rijden. Schone brandstof maar toch…. het volle pond.
    Deze auto gaan we schorsen en stallen totdat hij 40 jaar is maar dan …. zal er een regeling zijn voor 50 jaar !! Het blijft pesten en hobby verpesten.

  83. Te gek voor woorden;lijkt mij beter om ALLE niet inwonende (Oost)Europese economieverziekers eens wegenbelasting te laten betalen dan is deze maatregel niet nodig.
    Zij rijden meestal met dikke diesels,misschien kunnen wij ook op Poolse kentekens gaan sturen hoeven we ook niets meer te betalen.
    Zij verzieken hier alles,en wij moeten bloeden

  84. Gaan we nog in staking het zal toch niet zo moeten zijn dat we onze trots een mooie chevy van weg moeten doen voor deze kootzakken!!

  85. als je niet goed bij kas zit moet je slim zijn…jullie kunnen wel in die zuinige kantoor rot bakies rijden van de zaak tja dat komt dat jullie zo veel geld hebben dat je er dood bij neer valt!! kut regeering hier!

  86. hallo,

    ik rijdt een rocky 2.0 benzine deze 4×4 gebruik ik juist veel in de wintermaanden om haardhout uit het bos te halen. maar als ik de nieuwe regeling lees, zie ik dat ik mijn auto dan verplicht moet laten staan. Of kan ik er voor kiezen om die drie maanden wel belasting te betalen om dan toch te kunnen rijden? wie o wie heeft een antwoord voor mij,

    mvg,

    marcel koops

    • hallo marcel,ik denk t wel,maar vraag t na op t bel.kantoor,ik betaal p.m d.w.z.dat je in 2014 2 mnd.gaat betalen,en in 14-15 3 je bent verplicht bel.te betalen,maar ik neem aan voor een oldt.het recht hebt om te betalen als je dat wil. grt.jes geert

  87. Al die oude. Diesels rijden prima op zonne bloemolie. Natuurvriendelijker kan m.i. Niet. Jammer dat ze dat in den haag niet begrijpen

  88. Waarom gaan zowel regering als reageerders hierboven er standaard van uit dat alleen een oude auto >40 jr een hobby-auto kan zijn? Ik heb een Ferrari uit 2011 als tweede auto. Hiermee rijd ik minder dan 3000 km per jaar; pure liefhebbers/hobby auto dus, die in de wintermaanden binnen blijft. Hetzelfde dus als bij de meeste bezitters van bv een Healy of oude Jag. Nog niet eerder genoemde optie: een ‘belastingvrije voet’ van bv 5.000 km per jaar voor ALLE auto’s. Daarboven iedereen betalen. Simpel en doeltreffend. En einde voor de veelrijdende belastingontwijker in zijn jaren ’80 Benz die de buurman voor zijn wegenonderhoud laat betalen.

    • Ik ben zo’n belasting ontwijker die bijna 20000km/p/j rijdt.
      Waar denk je dat de regering meer aan verdiend?
      Dat ik door rij in mijn Benz die 1 op 5 loopt op LPG (excl. belasting en goedkope verzekering)
      of dat ik een Clio aanschaf die 1 op 24 loopt op diesel (incl. belasting en duurdere verzekering)
      Wat mij betreft snijden ze zich in de vingers, en op milieu hoeven ze
      het ook niet te gooien, LPG lijkt me een vrij schone brandstof.

  89. Ik heb een Mercedes van 31 jaar oud gerestaureerd.Helaas is het een diesel.Als ik er een benzinemoto inbouw,blijft dan de oldtimer-regeling van kracht als ik hem over laat keuren?

    • ja beste martin,zoals je LPG er uit doet[zal je wel bij de RDW]moeten laten zien,iemand die een benz.naar diesel ombouwd is keuren en volle pond betalen,jij krijgt een nieuw kenteken op benz,zoals je ook naar LPG een nieuw krijgt. grt.jes geert

  90. Bokkelullen in Den-Haag, ik walg van jullie.
    Haal maar nog meer polen ea Oostbloklanden binnen die masaal frauderen in Nederland..
    Sander

  91. Beste mensen,

    Iedereen weet dat 1 + 1 = 2
    Eerst mog iedereen grijs rijden.
    Er waren er genoeg, dus grijs weg voor particulieren.
    Oldtimers werden aantrekkelijk en een hele handel begon.
    Dan kun je verwachten dat dat niet lang goed gaat.
    Heb zelf ook een oldtimer, en ben dus nu ook gedupeert.
    Een oldtimer betekent voor mij een klassieker.
    En ga in de zomer of op een mooie dag een stukje toeren.
    Laten we ook eerlijk zijn, er zijn er genoeg die een oldtimer gebruiken en dik 10 tot 20 duizend per jaar rijden.
    Terecht dat je dan moet betalen.

    Een goede oplossing is voor de simpele burger heel eenvoudig.

    Wegenbelasting voor ELKE auto eraf.
    Brandstof prijzen OMHOOG.

    Wie veel rijd, veel betaald.
    Rij je een eco auto, betaal je weinig.
    Rij je 7,4 liter V8 ,betaal je veel

    Maar ja, dan ga je ook grabbelen in de portemonee van de ministers !!!!!

  92. In Nederland mag je geen extraatje meer hebben en zelfs je hobby word je zo afgenomen
    Het zijn dieven in Nederland en het ergste van alles is nog dat ze het land nog aan sturen ook

    • iedereen zijn oldi schorsen en verzekering stopzetten weinig inkomsten voor de overheid verzekering maatschappijen worden daar ook niet vrolijk van dan maar stalen komt stallings kosten toch bij de gewone man

  93. Wordt er nog iets gedaan met al deze reactie’s? Voldoende goede opties om een eerlijker beleid te maken, rijden op gas was altijd verteld dat het zo schoon was voor het miljeu dus de bewering dat veelrijders in oldtimers op gas aangepakt moeten worden ivm miljeuvervuiling is dus klinklare onzin. Waarom niet een middenweg dat bijv alleen de extra toeslag voor gas tov benzine uitvoering betaald moet worden als mrb?
    Of gewoon de mrb weg en in de brandstofprijs berekenen, wie veel rijdt betaald dan in verhouding ook veel belasting, wie weinig rijdt betaald weinig, heel eerlijk lijkt dit samen met mij voor vele anderen. Politiek moet toch gaan over eerlijk beleid en eerlijk delen over de meer of minder kapitaalkrachtigen. Hopelijk wordt het beleid hier en daar nog aangepast want wat er nu ligt is een killer voor velen, zowel voor liefhebbers, eigenaren, handelaren en toeleveranciers!!!!!!!

  94. allemaal fietsen, heerlijk. Ondanks dat autorijden duurder en duurder wordt zie ik amper meer mensen gaan fietsen dus zal allemaal wel meevallen. Wel balen voor de echte hobbyisten

  95. hoe bedenk je het een 40 jaar oude diesel vervuilt gelijk aan 3 golfjes 2 uit 1985
    om te gieren ,nou weten we op wie we moeten stemmen de volgende keer
    op mensen die verstand hebben

  96. ik vind het maar goed zo, dat zielige gedoe om beetje belasting de onduiken. komen er eindelijjk is fatsoenlijke autos op de weg

  97. Bedankt knappe heren uit Den Haag.
    Jullie smijten met geld van ons, burgers, nu is het op, schulden gemaakt en nu kijken waar jullie nog meer iets kunnen uitknijpen.
    Eerst weerloze groepen: de chronisch zieken en oudjes.
    Dan de groepen korten die eigenlijk geen goed inzicht in de materie hebben: de jongeren.
    Onderwijs, sport, maar ook pensioenen wordt aardig in gesneden,

    Ik heb 42 jaar gewerkt. Met plezier waardoor ik al ziek zijnde, toch mijn pensioen heb gehaald.
    Een dieselcampertje, bijna belastingvrij, brengt ons in de wintermaanden naar het Zuiden omdat ik anders genoodzaakt door de kou de winter in huis moet doorbrengen.

    Belastingvrij gaat niet door. Mantelzorgcompliment vervalt. Tegemoetkoming chronisch zieken vervalt.
    Wtcg korting op eigen bijdrage traplift vervalt (20,00 p. mnd). 2014 Is het laatste jaar dat kosten voortkomend uit chronische ziekte nog opgevoerd mogen worden.

    Lang leve dit ‘duurzame’ kabinet. Zij gaan voor een ‘duurzame inhoud’ van hun eigen portemonnee.

  98. een jaar lang bezig geweest met mijn ford taunus tc1 kon alleen maar op zondag ermee bezig had er ook al een gastank in gedaan moest hem alleen nog laten keuren bij de rdw maar haal hem er wel weer uit had hem gekocht als tweede auto voor naar de meeting of gewoon op een zondag als het mooi weer was maar kan ik nu net zo goed met mijn taunus naar werk toe nu ik tog er belasting voor moet betalen schors ik mijn citreon wel tot ik 3 maanden niet met mijn taunus kan rijden dan ga ik gewoon in mijn citroen naar het werk toe van dec tot feb en dan gewoon weer mijn citroen schorsen voor 8 tot 9 maanden want ik ga echt maar voor 1 auto belasting betalen en niet voor 2 dus daar gaat mijn hobby

  99. mijn mb is nu geen cent meer waard
    wel altijd 100% onderhouden bij mb garage
    maar goed dit is nl en elke buitenlander maar binnen halen
    en dat moeten wij betalen met afschaf de wegen belastingvrij
    maar wel alle polen die hier in nl wonen gewoon laten rijden met een pools kenteken
    wie wordt er nu de dupe van het nl folk .ik dank u de staat der nl
    en verek in die tweede kamer oplichters
    weer jan moraal die die klos is .

  100. Hallo,

    De mensen die het prachtig vinden dat wij met onze belastingvrije Mercedes vanaf 2014 weer belasting moeten betalen, zijn de mensen die zelf niet kunnen sleutelen aan een auto. Daarom kunnen ze zelf niet oldtimer rijden. Dit maakt ze erg jaloers. Helaas is dat tegenwoordig de Nederlandse mentaliteit. Altijd maar jaloers zijn op een ander. Wij schorten onze Mercedes 190 2,5 van 1985 op.
    Erg jammer want de auto rijdt geweldig. Beter dan De meeste kleine moderne stadsauto’s.
    We zijn 3 weken geleden nog met de auto in de Dolomieten in Italie geweest. Alleen bij thuiskomst de remblokken vervangen.

  101. Als ik al deze bovengenoemde verhalen allemaal gelezen heb ,dan kom ik er nog heel goed van af met mijn Oltimer,
    Mijn Oltimer logeert voor 2jaar in Duitsland bij een vriendenboer.
    Elk jaar de schorsing verlengen over 2 jaar word mijn slk 40 jaar dan vieren wij het groots.tussendoor rij ik er regelmatig mee in Duitsland zonder verzekering en belasting.
    Dan komt mijn schatje weer terug naar Nederland .
    Ik hoop dat het huidige kabinet dan al gevallen is.en dat Rutte neergeknald is.
    Dan kunnen wij weer ongestoord knuffelen met mijn schatje.

  102. Dit land kan niet meer zonder oldtimers, dat is geldverspilling daar houden we niet zo van. We investeren liever. In banken of in kansloze projecten.Weekers is daar een levend voorbeeld van. Ze spreken hun zelf tegen.regels bedenken dan weer anders. Het stelde niet veel voor. Zelf regeren, dingen zelf bedenken dat valt niet mee. Ministers komen in een gespreid bedje, en dan vertellen dat het anders moet. We zien wel hoe het afloopt. Meer kunnen wij niet.???

  103. ik vindt het allemaal goed wat er gebeurd want wij nederlanders wouden toch overal mee bemoeien en lid worden van de euro landen.nu moeten we maar boete voor wat we hebben gedaan.
    overal moeten we met dit kleine land bemoeien maar onze eigen problemen kunnen we niet oplossen maar we met geld smijten en andere landen helpen die bankroet zijn geworden.

  104. Geef me een B!! en ik weet er wel raad mee
    W pas maar ….!

  105. Ik kocht van mijn spaargeld een kampeerbus uit het jaar 1985. Omdat deze buiten de belasting viel kon ik het betalen. Hij rijdt op diesel dus betaal ik nu 685 euro wegenbelasting. Er tegen in verzet gaan helpt niet, ik zal hem helaas moeten verkopen. En, wie wil er een met liefde onderhouden huisje op wielen hebben als er zoveel geld mee gemoeid is?

  106. gelukkig valt het wel mee in Nederland
    je moet het alleen gewoon lekker vinden om keer op keer verneukt te willen worden
    eerste keer in een mensen leven
    1992 overlijd mijn vrouw en blijf ik met een kind van 7 maanden achter
    krijg ik anw maar dat werd te duur dus schaften ze maar even af je moest je er voor verzekeren
    dat is fijn ik bellen ik wil een verzekering afsluiten per 1 jan maar wil ook graag meteen geld
    sorry meneer dat gaat niet
    tweede keer
    ik koop een auto op grijs kenteken
    verandert er weer van alles en mag je opeens weer geel betalen weer pech
    derde keer
    koop je een old timer waar je geen belasting voor betaald en jawel ben je 1 jan 2014 weer de lul

    en dan denk ik alleen 3 keer is scheepsrecht maar dat geluk zal ik wel niet hebben

    lang leven de politiek en dit kabinet en ook de vorige god wat ben ik blij een Nederlander te zijn
    ik ben dan ook gelukkig dat ik niet meer in dit t…….. land woon
    maar elders in europa waar ik dan ook veel geld als subsidie krijg van de europese unie

  107. ik kan alleen zeggen verlaat massaal nederland en ga in buurlanden wonen krijg susidie van nederland stop met klagen en pak wat je pakken kan
    en help nederland naar de afgrond zodat de politiek de nederlander nodig heb in plaats van de buitenlander nederland nodig heb
    nee sorry het buitenland nederland naar de kloten helpt
    niet klagen maar vragen

  108. Volgens milieuridders en de subsidieregelingen van de overheid dienen we bij voorkeur minimaal iedere 5 jaar een nieuwe auto, met de laatste ‘beperkte’ uitstoot technologie, aan te schaffen.
    We gaan hier echter voorbij aan het duurzaamheid beginsel.
    Het produceren van een nieuwe auto kost evenveel energie en dus uitstoot als de auto tijdens zijn gemiddelde levensduur verbruikt !
    En volgens een onderzoek van van de Norwegian University of Science and Technology is de totale uitstoot van broeikasgassen, gedurende de volledige levenscyclus, van een elektrische auto niet of nauwelijks minder dan bij een auto met verbrandingsmotor.

    Een elektrische motor is weliswaar efficiënter dan een verbrandingsmotor, maar er is wel een grote, zware, kostbare en levensduur beperkende accu nodig om de energie te leveren. De energiekosten van de batterij, de elektronica, de verwarming/koeling die er mee gepaard gaat en de kostbare grondstoffen, worden nooit meegerekend als de voordelen van de elektrische auto wordt opgesomd.

    Het rijden in een auto die een hoge levensduur heeft, zoals de befaamde BMW, Volkswagen en Mercedes diesels, en dat 30 tot 40 jaar volhouden, blijkt dan ineens een heel milieubewuste ‘keuze’ te zijn.
    Voor conventionele dieselmotoren zou het zelfs mogelijk te zijn om vrijwel roetvrij en CO2 neutraal te rijden door te kiezen voor 2e generatie plantaardige olie.
    Als dan ook nog de energieleveranciers, uit kostenoverwegingen, besluiten om gascentrales te sluiten, en daar, fijnstof producerende, kolencentrales voor in de plaats te gaan gebruiken, blijken deze duurzame ‘oudjes’ uiteindelijk de meest milieuvriendelijke motorvoertuigen.
    Temeer omdat ‘smerige’ roet nogal eens verward wordt met het, onzichtbaar maar schadelijke, fijnstof.

    Niet stallen dus, rijden met die klassiekers !

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*